| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Stefan_Olausson

Registreringsdatum: 11 februari 2008 Inlägg: 1001 Ort: Uppsala
|
Postat: sön feb 21, 2010 16:31 Rubrik: |
|
|
| Nice |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan_Olausson

|
Postat: sön maj 02, 2010 23:45 Rubrik: |
|
|
| Tänkte bara säga det att område och kostnad nu är bestämda. Varmt välkomna. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Winden

Registreringsdatum: 15 april 2007 Inlägg: 6 Ort: karlskoga
|
Postat: tor jul 15, 2010 3:53 Rubrik: |
|
|
Ett förslag jag har är att det kan existera 2 områden, det första är det här samhället där detta "normala" liv pågår, det andra är liksom områdena utanför det säkra staden där radioaktiva zoner existerar och gammal teknologi finns. låt oss säga att man är en karaktär som är i skuld till nån i staden och bestämmer sig för att dra på sig en gasmask och lite utrustning och gå ut utanför staden för att leta efter saker att sälja. man kommer till det som ser ut som en by, men det är radioaktivitets skyltar runt, men du tar en risk och går in och efter lite letande hittar 3 kassetband och en radio som du sen kan försöka sälja. men sen måste du ju spela på dom radioaktiva efter effekterna. ett lajv behöver inte vara våldsamt för att det ska vara en känsla av överlevnad och utforskning i det. det du sagt tidigare tyder ju på ett lajv som är precis som alla andra bara en annan tidsålder och setting. jag säger inte att din idé är dålig på något vis men när de flesta tänker postapokalyps tänker dom på att leta igenom ruinerna av det forna samhället efter medel för att överleva. dessa element av överlevnad och utforskning utanför den säkra zonen är nog det som skulle få just mig att komma, och många andra jag vet. om du spelat Fallout 3, tänk Megaton
// Mattias _________________ Get out of here stalker! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rallemeister

Registreringsdatum: 11 juni 2008 Inlägg: 88 Ort: Karlskoga
|
Postat: tor jul 15, 2010 21:31 Rubrik: |
|
|
Jag gillade filmen Waterworld. _________________ Rasmus Green
Spineless Coward
Svarta Galtens Ungdomsförening |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan_Olausson

|
Postat: tor jul 15, 2010 22:48 Rubrik: |
|
|
Blir lite svårt att fylla världen med vatten men vist tar vi vissa saker där i från, som ett yrke som säljer sin arvsmassa.
Kommer finnas saker utanför byn att hitta är tanken, vad och hur går jag inte in på men tanken är att de som vill äventyra mer ska få sitt lustmäte mättat om än utan en zone.
Vi arbetar just nu med lite nya texter om stammarna och sopletarna som kommer komma up till hösten.
Vi riktar oss lite extra till er med barn eftersom vi ser att denna typen av lajv sällan befolkas på ett bra sätt. Grunden för lajvet är en fredlig tillställning runt bytesmarknad och dess årliga fest och glada tid. Har tex stulit galtens tanke med två krogar, en lite lugnare, en lite vildare för att vidga sättet att lajva en aning. Det enda vi kommer vara riktigt stränga på är våldsanvädning med vapen, slagsmål är helt upp till spelaren men våld som kan ha dödlig utgång kräver att man pratar med en arr innan eftersom vi vill att sådan ska märkas och ge intryck på resten av lajvet.
Vill du spela militärinspererade roller så söker vi tre topmorderna slps, ni kommer i så fall ligga rakt under oss arr och få räkna med en del styrning från oss.
Är du musiker så välkomnas du lite extra men i dagsläget ges inga gratis lajv för denna typ av roller, kan bli ändring om budgeten tillåter det när den är satt.
Bordelen söker även redan nu efter roller, för mer info kontakta mig här, på fb eller min mail: kotbeke snabel hotmail punkt com Samma sak med krogen. Just bordelen ställer extra krav på deltagren som vi diskuterar närmare mer privat.
Annars så tar vi inte imot rena anmälningar än men diskuterar rolltankar osv.
Vill ni träffa någon av oss arr så bor vi i Uppsala och tar gjärna en kafé på stan. Jag kommer vara i Skara från den 27 till 31 om du råkar bo i de trakterna.
(ursekta galten för att jag gör reklam här men misstänker att ni inte misstycker med tanke på att ni inte har egna stor lajv nästa år)
Varmt välkomna att titta på http://istadensskugga.webs.com/ _________________ Roll: Stråtar Sork |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rallemeister

|
Postat: tor jul 15, 2010 23:31 Rubrik: |
|
|
The Postman är också en bra film. _________________ Rasmus Green
Spineless Coward
Svarta Galtens Ungdomsförening
Senast ändrad av Rallemeister den sön jul 25, 2010 20:59, ändrad totalt 2 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan_Olausson

|
Postat: fre jul 16, 2010 0:50 Rubrik: |
|
|
Jo även postman har vi tagit saker i från, vad får du hitta på hemsidan=) _________________ Roll: Stråtar Sork |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Winden

Registreringsdatum: 15 april 2007 Inlägg: 6 Ort: karlskoga
|
Postat: fre jul 16, 2010 3:00 Rubrik: |
|
|
så det finns alltså så att man kan vara äventyrare och leta saker?
och om det är problem med att ha radioaktiva zoner så är det inte så svårt, gör några trä skyltar med radioaktivitets märke på och ringa in ett område med dom och få det området att stå ut med lite döda växter och liknande.
och med att det ska vara ett fredligt lajv, är det så att det liksom inte finns någon kriminell sida av samhället? svart marknad, tjuvar, gäng?
och låt oss säga att jag kommer på lajvet och har byggt ett gevär av ett rör, en träbit och lite smådelar, skulle jag få ha det? det är då till för utséende men jag menar även i ett fredligt lajv kommer det tillfällen där vapen "behövs", men behöver aldrig avfyras. ex att man jagat fatt på en tjuv som sheriff eller liknande. för känslan av: alla för sig själv. tror jag är en stor del och att då hålla sig säker med ett "vapen". för inlevelsen av en postapokalyps helt enkelt. _________________ Get out of here stalker! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Stefan_Olausson

|
Postat: fre jul 16, 2010 13:08 Rubrik: |
|
|
Man får vara beväpnad men om de ska avfyras ska de dels låta trovärdigt, dels ha arr godkännade. Vapen är en del av rekvisitan på dessa typer av lajv så den delen vill vi inte ta bort, mer om det under vapenregler.
Att spilla blod i annat än slagsmål i byn kommer vara förlagt med hårda inlajv straff eftersom detta är tre dagar av fred. Vi kommer dock inte ha rent offensiva grupper som strider osv utan äventyrandet utanför byn blir mer av en skattjakt även om inte det stora fokuset ligger där. Just zon blir det inget av eftersom det inte passar i världen, är inget stort krig som är bakgrunden till att allt sket sig utan en sjukdom. Sedan så skulle det vara omöjligt att bo så nära en zon utan att riskera dö en förtidig död. Finns dock en i värdlen. Läs på hemsidan om allt sådant eftersom mycket redan finns där. _________________ Roll: Stråtar Sork |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Rallemeister

|
Postat: sön jul 25, 2010 21:00 Rubrik: |
|
|
Filmen The Vanguard är bra. _________________ Rasmus Green
Spineless Coward